Videre til indhold | Videre til menunavigation

Kvalimad nyhedsbrev Ca. 1 gang om måneden.
Tilmeld dig med din e-mail.

Læs mere her.
Sektion
Du er her: Forside Forum Diverse og andet Varmluft eller ej

Varmluft eller ej

Op til Diverse og andet

Varmluft eller ej

Skrevet af Mette Schiemann Villadsen — Gammelt datoformat: 2010 month_may 17 19:14

Hej Max

Læste i en opskrift at du altid bruger varmluft. De temperaturer / grader, der står angivet i opskrifterne (ved godt det er cirkatider og varierer fra ovn til ovn), er det så varmluft eller med over- / undervarme?

Mange hilsner
Mette

Re: Varmluft eller ej

Skrevet af Max M — Gammelt datoformat: 2010 month_may 17 20:53

Altid varmluft og altid varmluft temperaturer. Er der overhovedet nogen der ikke bruger varmluft mere?

Re: Varmluft eller ej

Skrevet af Mads valentin — Gammelt datoformat: 2010 month_may 18 09:16

Kommer an på kvaliteten af ovnen...

Hvis man har en god konvektionsovn som kan fordele luften ensartet og jævnt i ovnrummet så er jeg enig. Imidlertid har mange standard ovne kun en enkelt blæser i bagvægen som ikke fordeler luften ordentligt, men bare blæser varm luft på hvad der nu er nærmest.  Det betyder en uens bruning hvor man er nød til at vende pladen undervejs, specielt skrøbeligt bagværk kan ikke  klare denne skæve fordeling.

Lav en plade lyse småkager, hvis de ikke er nogenlunde ensartet og færdige samtidige så ville jeg passe på med at bruge varmluften, eller som minimum huske at vende pladen/maden et par gange undervejs.

/Mads

Baseret på Ploneboard
Handlinger tilknyttet webside
Emner
Bagning (68)
Cupcake (11)
Dessert (63)
Eksotisk (18)
Frugt (10)
Gærbrød (11)
Hovedret (11)
Julemad (20)
Kage (65)
Kød (28)
Morgenmad (5)
Sauce (22)
Snack (1)
Sous vide (2)
Stivelse (11)
Suppe (14)
Surdej (4)
Vegetar (12)

Doner penge og bliv kvalimad sponsor

Kvalimad koster penge at drive. Server, trafik, hosting, videoudstyr, mad, ingredienser osv.

Hvis du kan lide sitet er du velkommen til at dele udgifterne med mig :-D Alle beløb er velkomne, og går direkte til driften.

Seneste diskussions indlæg
Foie gras er ikke godt for dyrene ...
maxm - 2011-12-30 20:04:31
Re: Valg af indbygningsovn
Robert - 2011-12-05 18:32:49
Bageren9600 - 2011-12-05 13:38:04
Graekeren - 2011-11-25 00:36:00
Re: LISS Sifon
fnug5 - 2011-11-21 06:49:18