verdens bedste - og værste blender
Op til Køkkenudstyr og teknik
verdens bedste - og værste blender
Jeg købte - heldigvis på udsalg - sidste år verdens bedste blender - det er den i hvertfald anmeldt som. En Waring Pro, vældig flot. I det mindste er den fantastisk til at lave smoothies i, men jeg havde jo håbet at den også var velegnet til humus, pesto osv. Men nej - den er totalt håbløs - og det på trods af at en kok som faktisk demonstrerede køkkenmaskiner i Magasin den dag jeg købte den, anbefalede mig den fremfor en foodprocessor. Nu vil jeg så investere i min første foodprocessor - hvor stor en størrelse skal jeg op i (Watt) hvis jeg også skal kunne bruge den til let bagning.? Jeg synes at det kniber med de gode råd ude i butikkerne, så hvis der er nogle blandt alle jer der har et godt råd, vil jeg sige mange tak.
Mange hilsner Helle.
Re: verdens bedste - og værste blender
jeg har selv været igennem en del blendere, og jeg er endt med en Warring. Ligesom dig.
Den er stærk, godt konstrueret, blender meget fint, og ser pæn ud i køkkenet.
Desværre er bordblendere ikke velegnet til mere tykflydende ting, så jeg har også en Bamix stavblender, som kan røre rund i væsken. Det gør det muligt at blende lidt tykkere ting. Det er også meget nemmere når man lige skal blende en suppe, mayonnaise eller sovs.
Derudover har jeg en food processor. En Kenwood Multi Pro. Det er et sæt med en million funktioner. Den er også god, og jeg bruger den til et hav af ting.
Til sidst har jeg en manuel purémølle. http://www.kunstogkokkentoj.dk/details.php?kaldeId1=21&kaldeId2=2&kaldeId3=0&kundenr=0&vognnr=0 Men den er ret ny (julegave) så jeg ved ikke endnu hvad jeg skal syntes om den.
Jeg har lavet rodfrugtepure i den, og det blev godt. Jeg har også lavet kartoffelmos. Det var rædselsfuldt at spise, men famillien var godt tilfreds. (kartoffelmos er det eneste mad jeg har svært ved at spise.) Jeg bruger den også til at fjerne klumper fra hjemmelavet yoghurt.
Der er ingen tvivl om at jeg bruger min stavblender mest, skarpt forfulgt af food processoren. Det er langt den mest flexible duo.
Warring blenderen bruger jeg næsten ikke mere :-S
Puremøllen forventer jeg at komme til at bruge meget. But it's early days.
Godt at høre jeres overvejelser. Bringer mig nærmere til Bamix stavblender.
Har en dejlig blender - Rotor GT 550. Den blender hvad som helst hurtigt og effektivt, men den er besværlig at gøre rent.
Overvejer at anskaffe mig en bamix blenderstav - så den omtalt i Politiken som yndlingsredskab. Skal bruge den til at piske mælkeskum til capuccino, smoothies, supper, evt. humus.
Men hilken størrelse skal det være?
Babymodellen 120 w -for lille
Standardmodellen 140 W- i underkanten
Super modellen - 160 W
Gordon Ramsay udgave - 200W
200W gastro - kraftig motor men længere i blender delen end "Gordon Ramsay"
350 W gastro - en mega-ting til 20 liters gryder.
Svinger mest til 160W eller "Gordon Ramsay" . den sidste er 3-400 kr dyrere end den første.
Er der nogen der har mening/erfaring om Bamix?
p.s. holder meget af min pure mølle....
Jeg kan se at min er 140W så jeg har åbenbart standard modellen. Jeg laver indimellem mad til op til 60 personer, og det klarer den fint.
Har en Hamilton Beach commercial 1150watt den kan ordne ALT ,lidt dyr blender men den er pengene værd 
Hej.
Jeg har en Wilfa BL 1200. Den har 1200W (ja, der skal være 2 nuller ...). Min blender er forholdsvis ny, men jeg er sikker på at jeg bliver rigtig glad for den 
Den er rigtig god. Jeg har også en gammel braun food processor med 500W. Jeg bruger især min foodprocessor meget, til at snitte grønsager, og lave frikadelle fars. Jeg laver også mit eget nødesmør.
jeg har også en gammel braun stav blender (som også fungere som piskeris). Stav blenderen bruger jeg mest til at pure kogte grønsager (direkte i gryden) og piske æggevider og røre dej.
Hvis du vil købe i food processor, vil jeg evt prøve at kigge på dba.dk, man kan jo være heldig 
JEg har gså købt en Wilfa 1200, som på daværende tidspunkt var på tilbud i Elgiganten. Kan varm anbefales.