Valg af indbygningsovn
Op til Køkkenudstyr og teknik
Halløj.
Jeg går og lurer på at finde en ny (indbygnings) ovn og lurer lidt på om man skal vælge en dampovn eller hvordan.
Inden jeg går grassat i research vil jeg lige høre om der er nogen her der har gode - eller dårlige - erfaringer med ovne af forskellige mærker? Og om der er nogen funktionalitet man bare MÅ have...
Re: Valg af indbygningsovn
Vi har næsten lige lavet nyt køkken. Vi valgte at købe alle hvidevarer, induktionskogeplader, opvaskemaskine, og ovn i IKEA det var et dårligt valg. Vores induktionskogeplader er vi dog meget tilfredse med.
Vores ovn er en NUTID OV9 (produceret af Whirlpool) pris 4.499 kr. Det eneste gode om den ovn er at den har pyrolytisk selvrens som virker fantastisk.
Selv styrersystemet og displayet virker utroligt billigt, når man piller ved det og kigger på det. Vi har haft en teknikker ude 4 gange fordi uret i ovnen er gået i stykker.
Ovnen er ca. 30 min om at varme op fra 0-250 grader når ovnen står på varmluft.
Åbner man lågen kortvarigt for at sætte en plade boller ind dropper temperaturen min. 30 grader, og er ca. 12 min om at komme op på udgangspunktstemperaturen igen.
Ovnen kan kun varme op til 250 garder også på max grill.
Har man fx en plade med rodfrugter og plade med steg stående i ovnen samtidigt, danner der sig så meget kondens i ovnen, at det løber ned af ruden og på grund af den store mængde ophobede vand, kommer ovnen stort set ikke op på stege temperatur.
Jeg kan ikke anbefale at købe hvidevarer i IKEA. Det er også mange år siden de har vundet TÆNKs test, der klarer de sig heller ikke så godt længere.
hej jeg har lige købt nyt køkken, der kører jeg ligesom den "hvide" linje igennem hele køkkenet med siemens hardware .. en pyrolyse ovn der kan blive op til 300 g.. har ikke prøvet den endnu da vi først overtager huset 1/1 2012 .. men skal da nok lige vende til bage hvis det er..
go jul
Vi har overordentlig dårlige erfaringer med en Miele indbygnings ovn.
Jeg tilbereder det meste af vores mad i grillen men gider ikke røgsmag i brød, boller og kager, så vi købte en Miele h4171 indbygnings ovn. Primært til bagning.
Jeg skal lige love for, at vi blev overrasket over stanken af eddikesyre første gang vi bagte gærbrød i ovnen.
I følge de flinke mennesker hos Miele skyldes den afskyelige stank, at vi har købt en billig model uden katalysator. Den kostede også kun 10.500,00 kr. Men mod en merpris på 3.000,oo kr. vil de gerne installere en katalysator.
Så sent som i sidste uge blev "en dims" skiftet for anden gang. Angiveligt er dimsen skyld i at HFI'en slå fra når vi bruger ovnen til f.eks. flødekartofler som åbenbart afgiver en del fugt.