Videre til indhold | Videre til menunavigation

Kvalimad nyhedsbrev Ca. 1 gang om måneden.
Tilmeld dig med din e-mail.

Læs mere her.
Sektion
Du er her: Forside Forum Køkkenudstyr og teknik Vacum maskine

Vacum maskine

Op til Køkkenudstyr og teknik

Vacum maskine

Skrevet af Erland Hansen — Gammelt datoformat: 2009 month_nov 01 15:52

Er der nogle der har erfaring med vaccum maskiner til privat brug. Og hvor kan jeg købe en (billig) . Poser : er der noget med det er special poser?

Re: Vacum maskine

Skrevet af Max M — Gammelt datoformat: 2009 month_nov 01 16:01

Jeg har en billig privatmodel jeg har købt i Tyskland for 700 kroner. Man bruger nogle specielle rillede poser som der kan suges luft ud af.

Kammer baserede vakum pakkere kan bruge almindelige kraftige poser da de suger luft ud på en anden måde.

Jeg er ved at optage en "hjemmelavet bacon" video hvor jeg viser hvordan jeg bruger min vakumpakker.

Jeg tror jeg deler den op i 2 dele, så kan jeg komme 1. del på nu, og 2. del om en måned når baconen er helt færdig og lufttørret.

Så den kommer på senere i dag.

Skrevet af Max M — Gammelt datoformat: 2009 month_nov 01 17:45

Skrevet af Kirsten Pedersen — Gammelt datoformat: 2010 month_jan 10 17:15

Hej Max M.

Jeg har købt en vacummaskine magen til din i Tyskland. Kan du fortælle mig, hvor jeg finder poser til den, evt. en rulle, som du har ????

M.v.h. Kirsten :)

Skrevet af Jimi Gudnitz — Gammelt datoformat: 2010 month_mar 07 08:34

Hvilken vakkummasine er det I har købt? Jeg har kigger lidt på http://www.østjyskvildt.dk/produkter/vakuumpakkere/handy-vakuum.aspx, men ved ikke om den kan klare jobbet.

Skrevet af Lone Møller — Gammelt datoformat: 2010 month_jun 29 12:55

Previously Erland Hansen wrote:

Er der nogle der har erfaring med vaccum maskiner til privat brug. Og hvor kan jeg købe en (billig) . Poser : er der noget med det er special poser?

For 3 uger siden havde Lidl en billig en og den bruger alm. fryseposer.

Skrevet af Michael Rommedahl — Gammelt datoformat: 2010 month_jul 06 11:57

Denne tråd har vist varet længe.... men... var der nogen der fandt ud af hvor man kan kæbe ruller til svejsning...???

Skrevet af Michael Rommedahl — Gammelt datoformat: 2010 month_jul 06 11:58

Denne tråd har vist varet længe.... men... var der nogen der fandt ud af hvor man kan kæbe ruller til svejsning...???

Skrevet af Max M — Gammelt datoformat: 2010 month_jul 07 16:58

Jeg køber altid i en af de større elektronik kæder i tyskland. Herhjemme ved jeg ikke.

Skrevet af Michael Rommedahl — Gammelt datoformat: 2010 month_jul 17 03:24

Ok... Tak...

Skrevet af Michael Rommedahl — Gammelt datoformat: 2010 month_jul 20 15:30

Hej Alle.... Jeg har forsøgt at Google alle former for vacum "ord".... og intet fundet... kan man få et hint/link til en Tysk Elektronokkæde... og få at vide hvad "vacum ruller" hedder på Tysk...???

Mit Tyske fordsvandt vist ved udgangen af folkeskolen (1967)...

mvh/ Michael

Skrevet af Johan Gadegaard — Gammelt datoformat: 2010 month_jul 31 05:35

Jeg prøvede en søgning på "tysk elektronik" og fandt flere forskellige. F.eks. denne:

http://shop.myby.com/Kuechengeraete-Vakuumierer/MtqsFFZ7.lEAAAEhN_ANjcmL.html

Har dog ikke tjekket, om det passer til min vakuum-pakker

Skrevet af Max M — Gammelt datoformat: 2010 month_sep 26 18:01

Så må jeg lige fortælle at Liedl pt. har billige vakumpakkere (150,-), som også kan bruge almindlige fryseposer. Kanon tilbud. Jeg købte en bare for at have en ekstra :-S

Skrevet af Max M — Gammelt datoformat: 2010 month_oct 11 09:16

Blot en test. Beklager.

Skrevet af Anker Mølgaard-Andersen — Gammelt datoformat: 2011 month_jan 14 12:05

Hej Allesammen. Jeg har lige meldt mig til her på kvalimad, og fandt denne tråd. Jeg har selv for nyligt kigget lidt efter disse maskiner, og der fundet frem til denne model http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=Vakuumierger%C3%A4t+caso&_sacat=0&_odkw=Vakuumierger%C3%A4t&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

Caso maskinen koster ca 700 i danmark de steder som jeg har kigget.

Derfor er det noget billigere på det tyske ebay. (auktions site, som bruges af tyskere som vi bruger DBA og Guloggratis). Men det er der så meget der er.

Skrevet af Anker Mølgaard-Andersen — Gammelt datoformat: 2011 month_jan 14 12:10

Hov. Glemte lige denne side.

Der er nogen der har hygget sig gevaldigt med en caso vc 10.

Og dette med almindelige fryseposer. Ikke specielle vakuumposer.

http://www.grillsportverein.de/forum/stiftung-gsvtest/vakuumierer-caso-vc10-testbericht-121222.html

Skrevet af Jens Gregersen — Gammelt datoformat: 2011 month_jan 18 03:46

Her er et link til et grilforum de har en butik der sælger en meget god vakumpakker og poser den kan også bruge alminlige fryseposer. http://grillbutikken.dk/

Skrevet af Lovejoy — Gammelt datoformat: 2011 month_feb 08 11:48

Den vakuumpakker grillbutikken.dk sælger har jeg set på kinesiske sider (ligesom deres sous-vide kar)

Om den er meget god ved jeg ikke - men til prisen bør man overveje om man skal gå efter en mærkevare i stedet.

Jeg har i øvrigt selv lige købt en i lidl  på Vesterbrogade i KBH til 139,- kroner så jeg kan komme i gang.

Den suger rimeligt - men jeg er sikker på at de (meget) dyrere maskiner suger kraftigere.  Der er ikke nogen justeringsmuligheder - kun sug til man slipper - og forsegling er også manuelt. Men det virker - og den kan også bruges til fryseposer. Husk dog at de fleste gennemsigtige fryseposer kun må opvarmes til +60 grader.  Man kan også få nogen tynde uigennemsigtige nogen der kan bruges til f.eks. micro ovn og fryser - de kan klare mere varme.

Grillbutikken.dk har helt klart nogen billige vakuum poser - men der står desværre ikke noget om de er deklareret til fødevarer - er lidt bekymret for om de også er fra Kina - og derved måske fyldt med kemikalier - ikke dermed sagt at ting fra Kina er dårlige - men min erfaring siger mig at de helst skal være et mærke bag - uden dette dog giver 100% sikkerhed....

Skrevet af Max M — Gammelt datoformat: 2011 month_feb 08 13:36

Previously Lovejoy wrote:

Den suger rimeligt - men jeg er sikker på at de (meget) dyrere maskiner suger kraftigere.  Der er ikke nogen justeringsmuligheder - kun sug til man slipper - og forsegling er også manuelt. Men det virker 

Jeg har to forskellige (billige) vakumpakkere, og der er ikke den stor forskel. Men min erfaring siger at det ikke gør en kæmpeforskel hvor meget de suger. Hvis de suger for meget har man også et problem med at der bliver suget væske ud, som forhindrer en ordentlig foregling fordi åbningen er våd.

Hvis der er lidt væske i posen, så danner det også damp der gør at poserne alligevel ikke slutter tæt ved højere temperaturer. Uanset hvor lufttomme de er.

Skrevet af Erland Hansen — Gammelt datoformat: 2011 month_feb 20 11:12

Hej.

Hvis man skal vaccum pakke et stykke kød sammen med væske (marinade) - hvordan pokker sikre man sig at det ikke suges ind i maskinen. har læst at man kan fryse marinaden til isterninger først og.....men lidt tidskrævende.

mvh

Erland

Skrevet af Max M — Gammelt datoformat: 2011 month_feb 20 13:53

Previously Erland Hansen wrote:

Hej.

Hvis man skal vaccum pakke et stykke kød sammen med væske (marinade) - hvordan pokker sikre man sig at det ikke suges ind i maskinen. har læst at man kan fryse marinaden til isterninger først og.....men lidt tidskrævende.

Jeg er holdt op med at bruge marinade. Af samme årsag. Jeg laver kryddersmør i stedet for. Der kan også røres små mængder væske ind i smørret.

Det syntes jeg er et godt kompromis.

Skrevet af Lovejoy — Gammelt datoformat: 2011 month_mar 11 19:44

Jeg var en tur i Inco og købte vacuum poser - der står på dem at de max kan tåle 2 timer ved 40-90 grader.  (og op til24 timer ved max 40 grader)

Det kunne tyde på at de ikke kan tåle f.eks. et døgn ved 60 grader - gætter på at de begynder at udskille kemisk snask fra poserne ved lang varmepåvirkning. Er der nogen der har hørt/læst/ved noget om dette? Jeg talte med importøren der også har nogen poser der specifikt hedder sous vide poser - og de er godkendt til max. 70 grader - i to timer....

En ting er lækkert mørt og saftigt kød - men hvis der følger en giftig plastic coctail med er jeg ikke sikker på at jeg synes det holder.

Skrevet af Max M — Gammelt datoformat: 2011 month_mar 11 22:18

Jeg tager ind imellem til tyskland. Der køber jeg poser af mærket "caso" De sælger poser som kan tåle sous vide, mikrobølger, frysning og kogning. Ifølge deres egne reklamer altså. 

http://www.caso-germany.com/index.php?id=15&L=1&cHash=cf2df95995b0446f38de30d3348fd092

Dem er jeg glade for og giver jeg dem en dobbelt forsegling har jeg aldrig været ude for at de lækker.

Skrevet af Kasper H — Gammelt datoformat: 2011 month_may 02 13:22

Redcoon sælger Caso vacuum pakkeren til ca. 500 kr, ligesom de har ekstra poser til 129 kr. for 2 ruller:

http://www.redcoon.dk/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B169129/cid/6038/

Skrevet af Isak Harvid Thjellesen — Gammelt datoformat: 2011 month_sep 07 01:11

Jeg tror alle klare poser er af PP (polypropolyn) så det er nok mere tykkelsen på posen der tænkes på. posen bliver bløder jo tyndere den er, altså når den får varme, Men er ikke Helt sikker på det. måske kan der være flere blødgørere i nogen poser men det tror jeg ikke.

Max Tak for en fantastisk side, jeg har virkeligt lært meget af dig de sidste par år, så langt om længe et kæmpe TAK her fra.

Baseret på Ploneboard
Handlinger tilknyttet webside
Emner
Bagning (57)
Dessert (53)
Eksotisk (18)
Frugt (10)
Gærbrød (11)
Hovedret (11)
Julemad (20)
Kage (55)
Kød (28)
Morgenmad (5)
Sauce (22)
Snack (1)
Sous vide (2)
Stivelse (11)
Suppe (14)
Surdej (4)
Vegetar (12)

Doner penge og bliv kvalimad sponsor

Kvalimad koster penge at drive. Server, trafik, hosting, videoudstyr, mad, ingredienser osv.

Hvis du kan lide sitet er du velkommen til at dele udgifterne med mig :-D Alle beløb er velkomne, og går direkte til driften.

Seneste diskussions indlæg
Foie gras er ikke godt for dyrene ...
maxm - 2011-12-30 19:04:31
Re: Valg af indbygningsovn
Robert - 2011-12-05 17:32:49
Bageren9600 - 2011-12-05 12:38:04
Graekeren - 2011-11-24 23:36:00
Re: LISS Sifon
fnug5 - 2011-11-21 05:49:18