Videre til indhold | Videre til menunavigation

Kvalimad nyhedsbrev Ca. 1 gang om måneden.
Tilmeld dig med din e-mail.

Læs mere her.
Sektion
Du er her: Forside Forum Køkkenudstyr og teknik Trykkoger

Trykkoger

Op til Køkkenudstyr og teknik

Trykkoger

Skrevet af Marianne Dahl — Gammelt datoformat: 2010 month_feb 05 16:37

Først stor ros til Kvalimad - virkelig spændende og inspirererne for os der elsker at lave mad !!

Jeg har lige set din artikel vedr. trykkoger,  jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke mærke du kan anbefale - jeg har ingen ide om hvilke mærke  jeg skal købe, og hvad jeg skal være opmærksom på.

Har egentlig været lidt bange for  om sådan en kunne springe i luften !! på den anden side kan jeg godt se fordelen ved at lave en hurtig fond - men jeg mener også at  trykkogeren blev brugt meget før i tiden, så helt farligt kan det  vel ikke være.

Har været på nettet og set at der er 2 mærker Tefal og Scanpann, men de ligner ikke den du har i din video.

Hvis der er andre på forum der har erfaringer med trykkoger   vil jeg gerne høre om det !!

Med venlig hilsen

Marianne

Re: Trykkoger

Skrevet af Max M — Gammelt datoformat: 2010 month_feb 05 17:07

Jeg kender ikke megt til forskellige trykkoger mærker.

Jeg har læst mig til at næsten alle moderne trykkogere er ens i funktionalitet og sikkerhed. Så det er mest prisen der adskiller dem.

Min er købt i tyskland i et supermarked i dette center: http://www.foerdepark.de/ til 700 kroner.

Jeg bruger min flere gange om ugen, og er på ingen måde bekymret over sikkerheden. Der er 3 forskellige overtrykssikringer der skal fejle for at der kan ske noget. Selv hvis der sker noget så eksplodere de ikke. De kan højst sprænge gummipakningen og lukkeen masse damp ud.

Faktisk er jeg lige nu ved at trykkoge noget nakkefillet, så vi kan får lidt nemt "pulled pork" i aften.

Det gode ved trykkogeren er at der lige pludselig er en masse retter man har svært ved at passe ind i en hverddag som man pludselig har fint tid til.

Osso buco, spareribs, pulled pork, bønner, kikærter, fond osv.

En helt masse billige og sunde ting.

Famillien elsker desuden at der altid er kogt kyllingelår de kan spise med salat, eller i en sandwich.

Min er af mærket sillit, og serien er "Sicomatil-L"

Den er her på den tyske amazon. Det er dog kun en 4 liters. Jeg mener at min er 6 eller 6.5 liter. Jo større jo bedre.

http://www.amazon.de/Silit-Schnellkochtopf-Sicomatic%C2%AE-L-Silitstahl-Einsatz/dp/B00009KBQC/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=kitchen&qid=1265387565&sr=1-2

Baseret på Ploneboard
Handlinger tilknyttet webside