Tv udsendelser
Op til Links og tips
Ja det er jo den danske udgave af et program der kørte længe på BBC-food - tror jeg så dem alle 2-3 gange 
Den danske udgave var da sjov men ikke super oprivende - men måske bliver det bedre. Har lige købt Spise med Price i Kvickly - der sælger de dem til 129,95 pr stk. Imod 149,95 på Dr`s hjemmeside (og CD-on etc)
Apropos de herlige price brødre, så laver de HOLLANDAISE- sovs så mine tænder løber i vand (eller hvordan man nu siger :0)
MEN...jeg savner en nemmere opskrift end brødrenes -
OG det undrer mig virkelig at der ikke findes en sådan her på sitet???!!!!!
Jeg er i den grad blevet glad for at lave mad, efter jeg har fundet kvalimad.dk, specielt desserter, men også mange andre super opskrifter....
Det er jo sådan at Max gør tingene overskuelige med sine videoer, så man simpelthen får LYST til at lave mad, især mad som jeg ikke anede man selv kan lave...hurra for det :0)
Madglad hilsen fra Sus
Hej Sus,
Jeg laver altid mij hollandaise og bearnaisesovs med en blender. Det er lidt snyd i forhold til dem med vandbad og en ordentlig omgang piskeri, men de smager efter min mening lige så godt.
Til hollandaise koger jeg 1 dl vand og 1 dl hvidvinseddike (eller alm. eddike) med et halvt løg i tern + et laurbærblad og et par hele peperkorn ind til der er ca. 1 spsk. væde til overs. Krydderierne sies fra og væden kommes i blenderen. Så kommes en æggeblomme i. I mellemtiden har jeg smeltet ca. 100 g smør til kogepunktet. Hælder smørret i en tynd stråle i æggemassen. Smager til med citronsaft, salt og peper. Sovsen kan eventuelt holdes varm i en thermokande.
Til bearnaise bruger jeg samme fremgangsmåde, dog med estragoneddike og uden laurblad og citronsaften erstattes af frisk (tørret kan også bruges) esdragon og eventuelt kørvel, hvis jeg tilfældigvis har det.
Held og lykke,
Orgaard
Hej Lene, det lyder jo supernemt, så det skal altså prøves - jeg plejer jo at lave sovsen af pulver :0)
Jeg trænger også til en succes oplevelse - har lige forsøgt at lave flødeboller efter Max`opskrift...de blev flydende (jeg lavede dem på min køkkenmaskine, troede eellers lige at jeg var smart, for hvem gider stå med en håndmixer i mindst 10 minutter).
Desuden går mit stegetermometer kun til 110 grader og ikke de 117 som han skriver at sukkermassen skal være - jeg har endnu ikke spurgt ham hvad der er gået galt.
Nå, men vi skal have panerede koteletter med HOLLANDAISE til aften ;0)
Sus.
Previously Sus wrote:
Hej Lene, det lyder jo supernemt, så det skal altså prøves - jeg plejer jo at lave sovsen af pulver :0)
Jeg trænger også til en succes oplevelse - har lige forsøgt at lave flødeboller efter Max`opskrift...de blev flydende (jeg lavede dem på min køkkenmaskine, troede eellers lige at jeg var smart, for hvem gider stå med en håndmixer i mindst 10 minutter).
Desuden går mit stegetermometer kun til 110 grader og ikke de 117 som han skriver at sukkermassen skal være - jeg har endnu ikke spurgt ham hvad der er gået galt.
Sus.
Jeg mener selvfølgelig Lone, ikke Lene!!!!!!!
Previously Sus wrote:
Sus.
Hej Sus, jeg er spændt på at høre, hvordan hollandaisen blev.
Er nu i gang med Max' supernemme brød. Første gang gik supergodt i min stegeso, så nu vover jeg mig med lidt blandet mel (rester, som stod i skabet - durum, spelt og rugmel).