Lad os se et par billeder
Op til Mad fotografi
Hej
Der er mange som kigger på siden her og laver mad selv. Eksperimenter, sous vide, gammeldaws, flos, sjovt etc.
Kunne det ikke være lidt sjovt at se nogle billeder og så kunne man jo lære lidt af hinanden eller blive inspireret.
Medsendte billed er Kalvetyksteg stegt i ovn 5 timer ved 60 grader, "sne" er olivenolie blandet med maltodexin, ellers er det bare brombær, svampe og løg(+løgkompot)
Sovs: 1 del balsamico, 2 dele portvin, 5 dele kalvefond.
Mums . . . 
God idé med billeder og eksempler.
Ja det kød ser helt perfekt ud. Jeg har ikke selv prøvet så lav temperatur i ovnen. Styrer du det ud fra et præcist termometer eller bruger du bare ovnens termostat?
Re: Lad os se et par billeder
Det er svært - jeg har de første 3 timer en et trådløst stegetermometer hængende i ovnen - så render jeg frem og tilnbage og stiller temp. og åbner /lukker ovndør. Sidste 2 timer stikker jeg det i kødet. Men aldrig gået galt.
Nu bruger jeg "din" opstilling med en PID og riskoger - billed fra i lørdags - også kalvetyksteg - men i vaccumpose
Re: Lad os se et par billeder
Previously Erland Hansen wrote:
...og her opstillingen
Ja det er noget sjovere når man bare kan sætte det til at køre og så glemme det.
Jeg fik selv oksemørbrad igår. Det spiser jeg normalt ikke fordi jeg syntes det er lidt kedeligt. Men af forskellige årsager var jeg endt med at have et stykke på 900 gram til overs.
Jeg saltede og krydrede det dagen før, med ca. 1 spsk salt per kg. Dvs 2 tsk.
Gned det ind i jomfru raps olie, vakumpakkede og lod så stå og "sprænge" i køleskabet indtil det skulle bruges.
Så fik den 2 timer i 56 grader vandbad.
Da den var færdig brunede jeg hele stykket. Skar det i 5 skiver, og brunede hvert stykke som en bøf.
Der var ingen klager 
Saften fra posen hældte jeg på panden sammen med lidt rødvin. Jeg kogte det ind til "sirup" og hældte det over kødet.
Jeg kom dog til at spise det inden jeg tog billeder af det :-S
Det er ikke særligt komplicere, og jeg tror den her nogenlunde opsummerer hvordan jeg gør:
http://www.kvalimad.dk/opskrifter/saltlage-til-spraengning-af-koed