Videre til indhold | Videre til menunavigation

Kvalimad nyhedsbrev Ca. 1 gang om måneden.
Tilmeld dig med din e-mail.

Læs mere her.
Sektion
Du er her: Forside Forum Saucer Bearnaise trix

Bearnaise trix

Op til Saucer

Bearnaise trix

Skrevet af Erland Hansen — Gammelt datoformat: 2009 month_sep 18 20:35

Læste for en tid siden et trix når bearnaisen skiller.

man varmer et stålfad/gryde op under den varme hane , tørre det og hælder en skefuld kogende vand i ,og pisker den ødelagte bearnaise i det varme vand skefuld for skefuld i begyndelsen(pisk som en gal). Derfeter lidt mere af gangen og så samler den sig igen :) Smart da jeg godt kan lave skilte sauce.

Re: Bearnaise trix

Skrevet af Brian Kanø — Gammelt datoformat: 2009 month_nov 24 23:33

en anden og letter måde:

Forsøg først med en anelse koldt vand i den skilte sauce. jo hurtigere efter skilningen, jo større sandsynlighed for den samler sig igen.

Virker det ikke, er der en sikker måde at få den tilbage på.

en æggeblomme i ny grydeover blusset. når blommen har en temperatur på ca 50 grader,  tilføj den skilte sauce gradvist som du gjorde med smør til den første. Virker hver gang.

Skrevet af Kim Schulz — Gammelt datoformat: 2009 month_dec 28 14:49

Et trick jeg bruger ved saucer og lignende der skiller er at hæde det hele i en blender og tilsætte en enkelt isterning (evt. 2 ved større portioner). Kør med blender på mellemhøjt tempo. Det har virker hver gang for mig. 

Skrevet af Michael Rommedahl — Gammelt datoformat: 2010 month_feb 07 07:01

Et trick... set i en af de utallige tv føde udsendelser... en klat miraclewhip røres i hvis bearnaisen skiller.... har ikke prøvet det men det var en kok fra en nordsjællandsk kendt kro der brugte det...

Baseret på Ploneboard
Handlinger tilknyttet webside